Tuesday, February 8, 2011

alhamdulillah....

salam kepada semua pembaca blogku.. (yg ku tau tak bape ramai pun!)

cuma nk bersyukur sgt kepada Ilahi sbb banjir yg melanda Johor baru-baru esp kampung laman ku, Kota Tinggi takde lah seteruk mane..takut sgt jadi mcm tahun 2006/07 dulu..las week blk sempena cuti yg b'sambung (Hari Wilayah + CNY) + kazen@pengapitku kawen..so sempat l jugak tgk sakibaki banjir kt bandar tu..tp aku blk lepas ujan da reda..cuma bnyk air yg bertakung kt jalan disebabkan oleh belen2 air yg banyak + air pasang besar..bapak aku ckp masae tu ujung bulan Islam..28hb Safar..so time2 mcm tu mmg air pasang kt sungai lebih besar dr biase..

blk semula kpd banjir kt umah..alhamdulillah, syukur sgt sbb air tak masuk sgt  kt dlm umah..cuma masuk sket kt bahagian dapur n dlm toilet (sbb paras toilet rendah, so air dr longkang blakang umah mudah naik) so takdelah banyak sgt kerja membersih perlu dilakukan..cuma gosok2 bahagian dapur sket, toilet n laman depan umah jek..yg peliknye, dua2 umah sebelah kanan & kiri masuk air kt dlm umah smpai parat buku lali..tp kt umah aku takde plak masuk..agak pelik sbb rasenye deret umah aku tu ade la 2buah umah jek yg tak masuk air..yg lain sume kena..alhamdulillah!!maybe berkat doa n solat hajat family member kot..

aku rase stop dulu kt sini..nnti aku sambung blk n maybe letak la sket gambar kt umah yg takde pape kesan sgt psl banjir ni..nk masuk tido dulu coz semlm hati sgt gumbira coz liverpool berjaya menewaskn chelshit kt stamford bridge..huhu..no el-nino, no problemo!!fernando who?!?!?!

4 comments:

Anonymous said...

alhamdulillah tak teruk...

izz said...

tu la psl..alhamdulillah sgt2..tp kt balau 2 & 3 teruk gak masuk smpai betis..balau 1 pn masuk gak..tu yg pelik sket

Anonymous said...

balau 1?? rumah fanor masuk ke?

izz said...

ntah ek..rase cam masuk gak kot..tp takdelah tinggi cam thn 2006/07 dulu..