Saturday, November 15, 2008

ganda dua

salam everyone...thou aku tau bknnye ade sgt umat yg baca blog aku ni, tp aku nk buat gak entry..sbb ape??ntah...boring kot...arini kena keje..terkurung n smbil tgk bdk2 sekolah lalu-lalang..tanye cikgu bape ramai bil pelajar..print tiket..explain cite ape..tunjuk direction kat tourist..itu keje aku arini..tp best sket sbb leh layan tourist luar..ajak sembang2 in english..nk improve my english especially in pronounciation n bg fluent sket..baru best!!arini ade arr family from Sweden saje ajak sembang..not bad arr..

tajuk arini ganda dua..korg tau tak ape ganda dua??bknnye ganda 23 cam segmen luahan hati sinar tu..tp perkataan yg berganda..contoh; kupu-kupu, biri-biri, hati-hati, anai-anai, kupu-kupu, rama-rama, dll..tp smlm ade member ajak mkn kat tupai-tupai..wow!!pelik nama tu..takpe arr..join aje laa sbb ade org nk blanje mkn kan..rezeki jgn ditolak..

total yg join 3 couple..so 6 org laa sume..janji mkn kul 9pm..tp kitorg lmbat sket sbb nk kena amik 1 couple dulu kat Hotel Putra, Pusrawi..konfem sangkut jam..pastu nk gerak ke tmpt mkn pn kena jam gak..sbb tmpt dia kat area DBP..moyes n wife smpai dulu so diorg pilih seat n order skali menu berlauk..

tmpt dia mmg best gak..besar n siap ade tmpt mcm pondok..kat pondok tu meja ala2 jepun stail n duduk bersila..order lauk tomyam campur, butter prawn, lala masak sambal, lemon chicken n baby kailan ikan masin..aku kureng sket mkn seafood ni..nape??ade certain tu alergi..rugi??biar arr..sume org ckp camtu..so aku mkn sume except udang n lala..rase mmg delicious arr..marvellous!!superb!!splendid!!sama gak cam harga dia laa..huhu..tp aku rase takde laa mahal sgt..affordable..

so aku suggest sape2 yg nk mkn menu sedap2 b'latarbelakangkan suasana desa yg nyaman, jgn segan-segan ke tupai-tupai..nama pelik tp mknan mmg sodap..diorg siap ade buat steamboat lg..korg torai la iyek..aku xmkn steamboat..takut steam..huahua..

No comments: