Tuesday, November 18, 2008

mangkuk cik LING - yg pertama

assalamualaikum semua...syukur yg teramat sangat kehadrat Allah SWT sbb masih lagi mampu menghembuskan nafas dibumi nan harmoni ini...

arini aku keje kat KL..so lepak sket arr..ni yg mencelah utk update blog..just nk story-mory psl weekend aku yg padat+penat tp best arr..start dari ari jumaat pg tu da sebok isi goodie bags utk player boling..kul 9.30am grk ke Sunway Piramid..kitorg b'2 b'bekalkn 1 troli kecik n 1 besar selamba angkut 120 goodies..penat gile..pastu sambung meeting ngn org SIRIM n MOSTI n Piramid utk susuncara Majlis Perasmian..ptg tu lak busy kumpul n buat list nama player nk bg kat org piramid..tunggu smpai kul 6pm pn stil bnyk lg tak dpt..emel aje la mane yg ade..

mlm tu gi dinner ngn member kt tupai-tupai..esoknye pg2 gerak ke Planetarium..kena jaga kaunter pulak..ptg tu ingt da ok la nk blk kul 4.30pm..tp bos cal ckp org piramid stil xdpt list nama player..perghhh...pdhal da emel smlm..nk faks, bilik faks opis ni kunci la pulak..satu keje pulak bos aku suh pi Sunway..dahle lewat ptg ni..so last alternatif, blk singgah Ampang Point gi faks kat kedai buku..tgk jam da kul 6.30pm..solat trus kat situ takut tak sempat blk umah..

kat umah lepak aje..penat seharian buat keje..sib baik wife aku masak..nyum nyum nyum..sedap dia buat sizzling..tggu kul 8.40pm ade game liverpool vs bolton..layan ngn haekal..chances bnyk gile tp 2 bijik je masuk..1st from Dirk Kuyt n 2nd from Stevie G..orait arr tu..janji menang..cuma sayang arr bnyk waste dpn gol..Keane, Torres, Gerrard n Lucas sume ade chance..abis game, kemas2 ape yg patut n trus tido..esoknye ade pertarungan mangkuk Cik Ling..

bgn pagi trus solat subuh..tgk cam ade mase lg, trus buat solat hajat..perghh..tak penah dibuat b4 this..cuma rase lain mcm je semangat nk main arini..pastu trus capai yasin..wow!!gile la baim..ntah spirit ape yg tibe2 merasuk jiwa ini..huhu..abis baca seround, siap2 nk ke pasar..teman hunny gi beli bhn mentah utk buat mee bandung..bwk skali si torres jr..sian da lama tak kuar jalan2..tp masa kt pasar tu nasib baik aku nmpk ade sorg bdk ni ade chickenpox..bole la pulak mak dia bwk dia kuar umah..perghhh!!!cuak aku siot sbb torres jr aku ni takleh berselisih @ dok sebilik ngn org yg kena chickenpox @ measel..amat merbahaya!!so kena ikut jln jauh nk ke keta..b4 blk, sggah mamak pekena milo tarik n roti boom satu..hunny mkn kueteow goreng..kemain lagi..nk mkn fav dia takde lagi pagi2 tu..ape dia??ayam masak madu..mmg kow!!

around 11.30am aku smpai..parking pn ok..stil bnyk lg tmpt kosong..aku pn selamba jek tolak troli kecik kat dlm mall..rase cam nk bukak kedai jek..padahal bwk brg sket + beg boling aku skali..org lain bwk beg tarik, aku siap bwk troli lg tu..haha..1st thing to do kemas meja pendaftaran..then angkut blk goodies from bilik meeting ke meja..lenguh tgn siot!!mane taknye, skali jln angkut 40bags..20 sebelah..perghh...2round lak tu..cane nk main karang??mase tu ade company mane ntah buat tourney..tp nmpk arr team SIRIM, both men n ladies tgh dok praktis..wallaa!!kalo tak menang tak tau arr aku diorg ni..kapten yg td da book lane pn tak jd main sbb busy layan player..penganjur la katakan..

dlm kul 12.30pm org da start ramai dtg n bnyk team da daftar..geng urusetia pakai baju team biling angkasa yg kaler ijau..tp kitorg yg player ni dpt baju baru kaler baby blue..thanks to the captain..makin semangat ni!!go go chiayo!!kul 1.15pm, KSU smpai..so lepak dgr ucapan sat..then gimik perasmian, dia potong reben n bunting pn jatuh..kecik je laa..tp yg lawaknye, diorg suh dia baling bola..nmpk cam ok..then sebaik saje dia mengorak langkah utk m'baling, tibe2 bola dia t'lepas ke blakang..aduss!!malu siot..apalaga, sume org bantai gelak..pastu mc kaver sket arr kata itu cuma gimik saje..huhu..dahle dia baling kat lane 26..lane utk team ladies kitorg lak tu..abis arr korg..knfem suwey laa lane tu nnti..so up to u guys la..huhu..

cam panjang jek cite aku ni..ape kata aku sambung semula esok??takut korg boring baca..n aku tau bknnye ade sgt org yg baca blog aku ni pun..takpe arr..

to be continued......

No comments: